easyReq er en digital rekvisisjonsløsning som effektiviserer innkjøpsprosessene i din bedrift ved å forenkle opprettelse, godkjenning og rapportering av innkjøp.
Med easyReq kan ansatte enkelt opprette rekvisisjoner, anslå kostnader, og velge riktig leverandør og prosjekt via mobilen. Prosjektledere godkjenner forespørsler raskt, og sikrer at alle innkjøp er optimalisert.
Automatisert registrering og rapportering gir full kontroll og oversikt, slik at du kan fokusere på det som virkelig betyr noe: å få jobben gjort.
Vår bakgrunn
easyReq er bygd på ideen om å forbedre innkjøpsprosessene i bygg- og anleggsbransjen.
Den utfordrende økonomiske utviklingen i bransjen det siste året har gjort denne problemstillingen mer aktuell enn noensinne.
I 2023 gikk fire gründere sammen om å stifte selskapet som i dag er kjent som easyReq. Med gründere fra fire forskjellige bransjer har vi utviklet easyReq til å bli et skreddersydd verktøy for bygg- og anleggsbransjen.
Jens har det daglige ansvaret for å lede og bygge opp selskapet. Han kan vise til gode resultater over mange år som toppleder innen flere bransjer.
Han har et tydelig fokus på å skape gode team gjennom medarbeider utvikling. Sammen med 15 års erfaring fra ledelse av IT og tech-selskaper og bred styreerfaring, er dette viktige grunner for at han har fått ansvaret for å bygge opp easyReq.
Christel er selger i easyReq og har en nøkkelrolle i å etablere og vedlikeholde sterke, langsiktige relasjoner med våre kunder. Hun jobber aktivt for å forstå deres behov og sikre at de får mest mulig ut av easyReqs løsninger.
Etter flere år som pedagogisk leder i barnehage har Christel utviklet sterke ferdigheter innen struktur, kommunikasjon og relasjonsbygging – egenskaper som er uvurderlige i hennes nye rolle som selger i easyReq. Hennes erfaring med å planlegge, organisere og lede en hektisk hverdag med mange involverte parter gjør henne spesielt godt rustet til å forstå behovene til easyReqs målgruppe.
Stina er Customer Success Manager i easyReq, med ansvar for både markedsføring og kundeservice. Hun spiller en sentral rolle i å bygge og styrke merkevaren, samtidig som hun sikrer høy kundetilfredshet blant easyReqs brukere.
Med en mastergrad i Strategisk Markedsføringsledelse fra BI og flere års erfaring innen markedsføring, strategi og kundeservice, bidrar Stina til å styrke easyReqs posisjon i markedet. Hennes kompetanse og innsats er med på å utvikle kundelojaliteten og fremme selskapets vekst.
Ole Gunnar er vår Tech Lead. Han begynte sin reise som utvikler allerede som 9-åring, hvor han lærte alt fra serverhosting til utvikling av apper og programvare. Han har fagbrev som IT-arbeider og har tidligere vært med å lede et startup-selskap som Tech Lead og medeier.
Før han fylte 20 fikk han sin første fulltidsstilling som utvikler, hvor han var hovedansvarlig for backend-utviklingen. Ole Gunnar har på kort tid opparbeidet seg mye ansvar, noe som vil være en stor ressurs for oss i easyReq og bidra betydelig til vår videre utvikling."
Styret
Stian Heitmann
Styreleder
Les bakgrunn
Stian er daglig leder og en av gründerne i maskinentreprenørselskapet CSP Maskin. Han har ledet selskapet til god vekst over flere år. Etter nærmere 20 år i bransjen bidrar Stian med mye erfaring, som kommer godt med i utviklingen av easyReq.
Stian har et stort nasjonalt kontaktnett i bransjen, og bidrar til at easyReq får en god forankring i brukernes behov. Hans solide erfaring med bedriftsutvikling er og vil bli en stor ressurs.
Lone Hegg
Styremedlem
Les bakgrunn
Lone har lang erfaring med utviklingsprosjekter for private og offentlige virksomheter i hele Norge.
Hun er gründer, faglig leder og medeier i konsulentbyrået Kreativ Industri, og har vært daglig leder av selskapet i syv år.
Hun har solid styreerfaring over mange år og bidrar blant annet sterkt til å holde utviklingsarbeidet i easyReq på en stø kurs.
Filip Thomassen
Styremedlem
Les bakgrunn
Filip er gründer og styreleder i et maskinentreprenørselskap. Han arbeider med et sterkt forbedrings- og utviklingsfokus i bransjen og har et stort nasjonalt kontaktnett.
Han har fått opplæring i bransjen fra barnsben gjennom familiens entreprenørvirksomhet og kjenner bransjens pluss- og minussider svært godt.
Filips kompetanse innen forretningsutvikling, kombinert med hans gode kjennskap til bransjens behov, bidrar stort til utviklingen av easyReq
Ove Bjørknes
Styremedlem
Les bakgrunn
Ove er byggingeniør og økonom, og leder i dag et betongentreprenørselskap. Han har bred erfaring med økonomistyring og prosjektledelse fra flere bransjer.
Han har i en oppstartsfase fungert som daglig leder av easyReq. Oves strukturerte og skarpt fokuserte arbeidsmåte har vært, og er, svært viktig i utviklingen av selskapet.
Bjørn Tore Hagberg
Styremedlem
Les bakgrunn
Bjørn Tore er gründer og daglig leder av programvareselskapet SmartDok, en betydelig aktør innen programvareutvikling for bygg- og anleggsbransjen i Norden, med over 3500 kunder i dag.
Han er i tillegg involvert i eiendomsutvikling og selskapsutvikling i flere bransjer. Bjørn Tore bidrar i easyReq med sin tunge erfaring innen programvareutvikling, ledelse og selskapsutvikling.